Obec Pohorelá
Pohorelá – oficiálna stránka obce

ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝL POČAS PANDÉMIE

zdravý životný štýl

Praktické rady, ako svojim správaním znižovať riziko nákazy počas epidémie:

  • Konzumujte vyváženú zdravú stravu, najmä u detí zaraďujte do jedálnička ovocie a zeleninu (obsahujú dôležité vitamíny a minerály), mliečne výrobky (obsahujú vitamín D), orechy (obsahujú zinok), strukoviny, celozrnné potraviny obsahujúce vlákninu. Strava má byť pravidelná a pestrá, snažte sa priebežne obmieňať jedlá na vašom jedálničku.
     
  • Príjem kuchynskej soli je potrebné obmedzovať do 5 g denne, čo je približne jedna čajová lyžička. Vhodné je obmedziť potraviny s vysokým obsahom soli, napríklad údeniny, konzervované potraviny, slané oriešky, lupienky. Hotové jedlá odporúčame neprisáľať. Vyšší príjem soli v strave môže súvisieť so zvýšenými hodnotami krvného tlaku a s výskytom hypertenzie.
     
  • Pitný režim treba dodržiavať aj v chladnejších mesiacoch, hoci pocit smädu nie je taký výrazný ako v lete. Najvhodnejším nápojom je pitná voda, ochutiť si ju môžeme nakrájaným ovocím alebo bylinami. Vyhýbajte sa nápojom s pridaným cukrom, pitný režim si dopĺňajte
    nesladeným čajom alebo minerálnou vodou.
     
  • Pilierom zdravého životného štýlu je tiež pravidelný pohyb, venujte mu každý deň aspoň polhodinu, najlepšie na čerstvom vzduchu, ak je počasie priaznivé. Fyzická aktivita má význam v prevencii mnohých rozšírených chronických ochorení a priaznivo vplýva aj na obranyschopnosť organizmu. Pozitívne účinky fyzickej aktivity na zdravie sa prejavujú najmä za predpokladu, že je vykonávaná pravidelne, s dostatočnou intenzitou a dlhodobo.
     
  • Aj menšie úpravy životosprávy však majú svoj význam - doprajte si ráno krátku rozcvičku, pri telefonovaní sa prechádzajte, častejšie choďte namiesto výťahom po schodoch, vymeňte aspoň v niektoré dni obvyklú prepravu autom alebo hromadnou dopravou za prechádzku, alebo sa presuňte bicyklom.
     
  • Spomeňte si na pohybovú aktivitu, ktorá vás v minulosti bavila a ktorá je adekvátna aj vzhľadom na vaše súčasné fyzické možnosti. Snažte sa využívať a rozhýbať svalstvo, pri pohybe by sa vám mal aspoň mierne zrýchliť pulz a dych.
     
  • Pobyt v prírode podporuje psychické a fyzické zdravie a posilňuje imunitný systém. Pobytom v prírode dodáme telu množstvo kyslíka, ktorý je pre zachovanie dlhodobo dobrého zdravia veľmi dôležitý.
     
  • Dodržiavajte vhodný spánkový režim, nakoľko dlhodobý nedostatok spánku môže viesť k vzniku úzkosti. Vedľajším účinkom pri nedostatku spánku je tiež znížená obranyschopnosť tela. Ak spíme málo, sme zraniteľnejší.
     

úrad verejného zdravotníctva Naším poslaním je chrániť vaše zdravie
 – pomôžte nám v tom.

Dátum vloženia: 18. 10. 2021 9:04
Dátum poslednej aktualizácie: 18. 10. 2021 9:04
Autor: Ján Pompura

Mobilná aplikácia

mobilná aplikácia

Sledujte informácie z nášho webu na svojich inteligentných telefónoch. Využívajte našu novú mobilnú aplikáciu - V OBRAZE.

SMS-rozhlas

SMS rozhlas

SMS-rozhlas
dôležité hlásenia
miestného rozhlasu
SMSsprávou do mobilu

Fotogaléria

Náhodný výber z galérie

Interaktívna fotomapa

Pohorela

Východ a západ slnka

Slnko vychádza:7:11

Slnko zapadá:15:47

Pranostiky

Pranostika na akt. mesiac

Mrazy, keď v decembri ochabnú, znamenajú zimu zlú.

Sviatok

Dnes je 2.12.2021

Meniny má Bibiána, Budimír, Budislav, Budimíra, Viviána

Kalendár

Po Ut St Št Pia So Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
1
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Partneri